بررسی تویوتا یاریس هاچبک فوق اقتصادی تویوتا از نگاه خودرو45 – زومیت

بسیاری عقیده دارند نسخه کراس اوور SP100، یک هاچ بک کراس است نه یک کراس اوور. تویوتا در ابتدا قصد داشت از کراس اوور کوچک جدید خود در ماه مارس در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی کند ، اما لغو این رویداد که ناشی از همه گیری کروناویروس بود سبب شده است که خودروساز وادار به تنظیم مجدد این نمایش برتر شود و در این نمایش خود کراس اوور Toyota Yaris Cross را معرفی کند. در جای دیگر ، یک درج تزئینی به رنگ طلایی از داشبورد عبور می کند و به پانل های در گسترش می یابد. 1- نبود آب در داخل موتور به دلیل نشت آب از رادیاتور و شلینگ ها و یا نشتی های دیگر و هر علتی که باعث داغ کردن موتور می شود . البته چنین طرحی برای خودرویی آینده نگر همچون پریوس، جای توجیه دارد، اما عادت کردن به آن در یاریس، زمان می طلبد! با وجود چهره ساده و قدیمی ای که دارد، از امکانات رفاهی مناسبی همچون سانروف و کروز کنترل برخوردار است.

یاریس برای خانواده های پر جمعیت مناسب نیست، چرا که فضای اتاق بزرگی ندارد. این دو پیشرانه، در مجموع قدرت تولیدی ۱۱۷ اسب بخار را فراهم می آورند که برای یک خودرو کراس اور شهری مناسب تلقی می شود. ” یاریس ” محصول جمع و جور و اقتصادی تویوتا است که در بازار ایران خلاف دیگر بازارها آن چنان که باید و شاید، مورد توجه قرار تویوتا یاریس سدان نگرفت. با این حال هنگام خرید کرولای دست دوم باید دقت و حوصله فراوان به خرج داد. اکنون نسل نهم کرولا در نمونه های دست دوم با کارکردی نزدیک به ۲۰۰٫۰۰۰ کیلومتر در بازار کشور قابل خریداری هستند. ضمنا قیمت این خودرو در کشور بالا بوده و بهای آن در بازارهای جهانی معمولی و اقتصادی محسوب می شود. با این حال نمونه های کارکرده ساندرو افت نسبی را در بازار تجربه می کنند و گاه با کم تر از یک سال کارکرد، تا ۲۰ میلیون ارزان تر از ساندروی صفر کیلومتر قیمت گذاری می شوند، که این نشان از حباب قیمتی کاذب این خودرو در بازار کشور دارد.

ضعف اصلی ساندرو نسبت به تندر، قیمت گران تر قطعه های ظاهری است. ساینا ازنظر طراحی ظاهری تقریباً از تمام این اتومبیلها یک سرو گردن بالاتر قرار میگیرد؛ اما در بحث فنی و قدرت موتور قطعاً در برابر ال ۹۰، پژو ۴۰۵ و حتی رانا حرفی برای گفتن ندارد. شتاب صفر تا صد این خودرو برابر 14 ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به رقم 165 کیلومتر بر ساعت میرسد که چندان راضیکننده نیست، اما مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر میتواند موجب خرسندی مالک تویوتا یاریس نسل سوم شود. خودروی تویوتا یاریس برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی تولید شد و تا به امروز روی خط تولید باقی مانده است. اکنون نمونه های به نسبت سالم و حتا بدون رنگ سراتو LD با کارکردی بیش از ۱۵۰٫۰۰۰ کیلومتر، در محدوده قیمتی ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان قابل خریداری هستند. یاریس در مدل های هاچ بک و سدان با کارکرد میانگین ۱۵۰٫۰۰۰ کیلومتر، در بازار قیمتی از ۱۱۰ میلیون تومان به بالا خواهد داشت. ساندرو اتوماتیک صفر کیلومتر، این روزها از مرز ۱۱۰ میلیون تومان عبور کرده است. این خودرو به عنوان یک سدان جمع و جور خانوادگی، نتوانست در آن سال ها از پس مگان و مزدا ۳ به عنوان دو رقیب جدی بر آید.

› تویوتا. › هایلوکس دو کابین بلند … کرولا پر فروش ترین محصول تویوتا به شمار می رود و به کیفیت بالا و استهلاک پایین در بین تمام مردم جهان زبان زد است. ” تندر ۹۰ ” یا همان ” رنو لوگان ” در تیراژی بالا از سوی دو شرکت ” ایران خودرو ” و ” پارس خودرو ” به بازار عرضه شده است. هر چند در این خودرو شاهد فضای افزایش یافته و راحتی بیشتر هستیم اما شرکت تویوتا برای کاهش هزینه اقدام به حذف برخی از تجهیزات آن کرده است در حالی که رقبای این خودرو دارای تجهیزاتی همچون سیستم ناوبری ماهوارهای، دوربین نمایش عقب یا سنسورهای پارک میباشند. یا با مشاوره تعمیر کار خودرو خرید کنید. چراغ های بزرگ هالوژنی با دماغه ای کشیده و خطوط به کار رفته در کاپوت و اطراف سپر هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارد و تویوتا یاریس در این بخش توانسته است نمره خوبی کسب نمایند. جلوی فرمان، صفحهنمایشی میبینید که از یک قالب دایرهای برای نشان دادن کیلومترشمار خودرو استفاده کرده است و در سمت چپ و راست آن نیز دو صفحه شمارنده دیگر به کار رفته که یکی برای نشان دادن دور موتور خودرو و دیگری برای مسافت طیشده و علائم سیستم کروز و سوخت الکتریکی تعبیه شدهاند.