رینگ پیستون چیست ؟

قسمتی از میله اتصال که به پیستون متصل می شود ، انتهای ریز نامیده می شود و انتهایی که به دور میل لنگ متصل می شود ، انتهای بزرگ نامیده می شود. پیستون دمپایی بخشی از دامنه را بریده و صرفا سطوحی را که در جلو و پشت دیواره سیلندر قرار دارا‌هستند باقی می گذارد. باید اعتنا مضاعف به فعالیت آورد كه در صورتی که سر سیلندر تراش می رود زیرا منتخب ولو اندك از ضخامت آن كم می وشد منجر كم شدن محیط احتراق و بالا رفتن نسبت تراكم موتور شده و می تواند مشكلات عدیده ای را در پی داشته باشد كه یكی از آن ها گرم شدن بیش از میزان موتور است هر یک‌سری در این وضعیت عجله موتور نیز بالا می رود ولی به مشكلات بعدی اش و خساراتی كه ببار می آورد نمی ارزد . در این حین که سوخت نیز زیاد متراکم شده و نیز بسیار داغ , شمع موتور جرقه زده و بنزین یا این که گاز موجود در سرسیلندر و سر پیستون را منفجر می‌کند , بهترین پیستون نیسان در این وضعیت همین انفجار پیستون را به طرف ذیل هل داده و منجر چرخیدن میل لنگ می گردد . میله اتصال جهت سیلندر که این نیرو بر روی آن کار می نماید به عنوان طرف رانش شناخته می شود و هم پیستون و نیز دیواره سیلندر در این ناحیه دچار سایش بیشتری می شوند. پیستون فارغ از حرکت در نظر گرفته شده و اثرات ناشی از حرکت پیستون به رخ حالت مرزی مشابه سازه شده اند ، آن‌گاه اقدام به طراحی دسته سه بعدی پیستون در قابل انعطاف افزار کتیا شده و همین نوع جهت باز‌نگری به قابل انعطاف افزار انسیس وارد شده است. هر دو انتهای میله اتصال به صورت آزاد قابل چرخش هستند. زمانی که سوخت و ساز موتور و شمع به صورت صحیح انجام شود، لکه قهوهای برروی پیستون تشکیل می‌گردد که در موتورهای دیزلی به رنگ شکلاتی است، همین رنگ نشاندهنده همین می باشد که مخلوط سوخت و اکسیژن به رخ درست و صحیح در محفظه احتراق وارد می شود و همین رنگ براثر حرارت پدید میآید. همانطور که گفتیم درصورتیکه رینگ موتور ماشین خراب شده باشد روغن به داخل محیط احتراق نشت می نماید و در آنجا به ملازم بنزین می سوزد. بدون وجود همین حلقه ها و ایجاد آب بندی در پیستون، موتور اتومبیل کار کشته به کار صحیح نبوده و دارای مشکلات متعددی دست و پنجه نرم خواهد کرد. از مهمترین نشانههای فساد رینگ و پیستون، می توان روغنسوزی موتور را ذکر کرد؛ در همین موقعیت دودی آبی رنگ از اگزوز اتومبیل بیرون شده و روغن موتور بسیار زودتر از مدت زمانه معین کاهش مییابد. همان طور که ذکر شد پیستون قلب و مرکز موتور میباشد و درصورتیکه بخواهید همین قطعه را تماشا فرمایید بایستی سر سیلندر و درب سوپاپ ماشین را گشوده کنید. در برخی موتورها پیستون ها درون خود سیلندر حرکت می نمایند البته در بعضا دیگر در قسمت داخلی پیستون و سیلندر قطعه ای استوانه ای رخ قرار دارااست که اهمیت نام بوش و پیستون شناخته می شود. دارای ورود جریان روغن از دهانه ورودی (سمت پیستون) به سیلندر، پیستون تحت فشار قرا گرفته و آغاز به فشارسازی می نمایند. اصطکاک حاصل از وجود این ساییدگی ها باعث می شود مصرف سوخت بالا رود. به این ترتیب روغن موتور، دیگر خاصیت ضد ساییدگی نخواهد داشت. همچنین اسم دیگر پمپ ۹ پیستون، پمپ هیدرولیک فشار بالا میباشد چون همین دسته پمپ ها، دبی تحت و فشار بالایی دارند. این به تیتر یک طرح تقسیم بندی شده شناخته می شود. به فضاهای میان همین شیارها زمین حلقه گفته می شود. این حیطه می باشد که عمده بسط می یابد و به این ترتیب از قسمت پایین پیستون یک مخروط به داخل ساخت می شود تا مسافت بیشتری میان این تاج و رینگ پیستون در اطراف سطح بالا ساخت شود. همینطور ارتقا دور موتور ، منجر بالا رفتن دما و تنش حرارتی در نقاط گوناگون پیستون می شود. اتصال مستقیم اساس پیستون به بدنه موجب می شود تا دوران تحمل کننده فشار در پیستون به جهت تحمل حداکثر فشار درون سیلندر ارتقا یابد. پیستونهای مونوترم از یک قطعه فورج شده ساخته می شوند و در سرانجام بر مغایر پیستونهای فرو ترم پایه پیستون(Piston Skirt) با بدنه و تاج آن یکپارچه ساخته می شود. شاید بپرسید در صورتی که همین حرارت فراوان شدید در هم اکنون ساخت شدن است پس چگونه همین قطعه بایستی روغنکاری شود ؟ تریلی و کامیون نیازی به سرعت بالا ندارند زیرا خطرساز می شوند ولی در عوض به جهت کشیدن بارهای زیاد سنگین نیاز شدید به توان مضاعف زیادی دارند . هنگامی که شما همین نوشته را دوست داشتید، مایل به دیتاها بیشتری در رابطه مهم انواع پیستون ۴۰۵ وب وبسایت خود باشید.