نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی ؛ ناپایداری در عصر تکنولوژی – فیگار

البته اساسی وجود بازی کلیشهای امیر جدیدی و منسجم نبودن ساختار داستان به هوای اصغر فرهادی بودن، داستانی اخلاقی البته ابتر را خوا هیم دید. مشفقیان در پاسخ به همین پرسش که آیا شهرداری از تولید فیلمهای هنرمندان شیراز حمایت خواهد کرد، گفت: حمایت از ساخت فیلم های سینمایی جزو اساسنامه سازمان فرهنگی هست البته پس از فیلم «۲۸۸۸»، حق تقدم ما تولید سریال حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) میباشد که انشالله کمتر از ۱۰ روز دیگر تفاهمنامه ایجاد این فیلم دارای سازمان اوج و صدا و سیما منعقد خواهد شد البته پس از آن به عامل مأموریتهایی که در حوزههای اجتماعی و فرهنگی داریم اولویتی برای فیلمسازی اصغر فرهادی پهلوان علی معلم نخواهیم داشت. نشان دادن موضوعی که امری غیر قابل انکار می باشد و هیچ راهی به جهت بهبود آن وجود ندارد کاری عبث و خارج از رسالهی سینمایی است که ما سراغ داریم. عصری که هیچ چیز کنار هیچ چیز قدرت ایستادن ندارد و مفاهیم مدام روی هم میلغزند تا رخ مختص خویش را در هر لحظه بگیرند. فرهنگ و تمدن ۲۵۰۰ ساله در بک گراند، قهرمانی ساده و دوست داشتنی در محوریت و فضای مجازی بهعنوان کوبندهترین دست مایه اصغر فرهادی برای پیشبرد عنصر همیشگیاش به این معنی که قضاوت، ترکیب کاملترین فیلم فرهادی تا به امروز را رخ دادهاند. رحیم دوست جدیدی در گفتار درمانی پسرش پیدا کرده هست که گویا کیفی پر از طلا را پیدا کرده است. همین امر، رحیم را در کوتاه مدت غرق در پیچیدگیهای دنیای تکنولوژی و رسانه میکند. فکری ارشاد نیز اضافه کرد: حمایت ها سبب شد فرهادی منجر یک دوقطبی شود؛ در منتخب از ماجرا، حاکمیت تلاش کرد تا فرهادی را به خودش نسبت دهد و گزیده از عده جامعه هم فرهادی را صدای خاموش خودشان دیدند و همین مقابله منجر شد فیلمساز خویش را در جایگاهی ببیند که از برخی موضع گیری ها ناگزیر باشد. فیلمساز میخواهد در پلات دوم از همین آدم رقت انگیز بخورد و به این ادله فیلم را مفلوک و رقت انگیز میکند. امیر جدیدی بازیگر نقش اول فیلم می باشد که در نقش رحیم بازی میکند، رحیم خطاط و نقاش می باشد و از همسرش جدا شده و بهخاطر بدهی به برادرزن سابقش، بهرام (با بازی محسن تابنده) به زندان افتاده می باشد و فرزند رحیم بهخاطر این قصه نزد خواهرش زندگی میکند. در ابن نشست، کیوان علیمحمدی کارگردان فیلم ۲۸۸۸ در رابطه مهم شکلگیری ایده همین فیلم گفت: هنگامی که من اصلی همکاری آقای علیاکبر حیدری درگیر تایپ کردن فیلمنامه «سینما شهر قصه» بودیم، ایده تولید این فیلم در ذهن ما شکل گرفت و قصه کردن مبارزه به صورت صوتی برای ما دیدنی به لحاظ آمد و تلاش کردیم از همین ایده به نحو اصغر فرهادی پهلوان ثروت احسن بهره ببریم.