پیستون خودرو چگونه عمل می کند؟

آنان به جهت هر دو موتور بنزینی و دیزل به کارگیری می شدند ، اگرچه موتورهای پر سرعت نیز اکنون پیستون سبک خیس را به ثبت رسانده اند. پایینترین شیارها متعلق به رینگهای روغن است و این عامل در ته این شیار منافذی برای ورود روغن به داخل پیستون تعبیه شده است. رینگهای جرم در شیارهای نزدیک به سطح فوقانی پیستون و بالاتر از رینگهای روغنی قرار داده میشوند. از همین رو مطابق صورت زیر سمت راست لقی تقریبی به میزان 0/05 میلی متر برای حلقه های کمپرسی و 0/04 میلی متر به جهت حلقه های روغنی در حیث گرفته و بوسیله فیلر ترازو گیری و کنترل می شود. پیستون های بیضی شکل که برای دوری از چسپیدن پیستون به سیلندر( گریپاژ ) ساخته می شود اصلی بعد ها خاصی طرح می گردد . او‌لین و مهمترین، داشتن سرمایه برای اقتدار تامین مالی برای خرید کردن این اتومبیل است، زیرا به طور معمول اتومبیل های مختص به شدت گرانقیمت هستند. 1. زومیت تابع قوانین کشور است، لطفا هنگام مطرح كردن بینش خود، به قوانین جمهوری اسلامی کشور ایران احترام بگذارید و از قرار دادن مطالب و تصاویر مغایر ضابطه جداْ دوری کنید.2. • از رانندگی نمودن در مسیرهای ناهموار و گل آلود و یا لبریز پیچ و خم دوری کنید. موتورجت یا این که موتور شارشی نوعی موتور میباشد که از شتاب دادن و تخلیه شاره برای ایجاد پیشرانش برپایه ضابطه سوم نیوتن به کار گیری میکند. در حال حاضر شاهین با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ در کارگاه مرکزی سایپا ایجاد می گردد و سیستم انتقال قدرت 5F18 برای همین سدان ملی گزینش شده است. درصورتیکه خودرو شما زیاد مالامال شتاب میباشد بهتر می باشد فقط در موارد ضروری پدال گاز را فشار دهید و موتور را به نهایی سرعت و حد اقتدار برسانید در غیر این صورت انجام چنین کاری ایده ی خوبی نیست. باز هم توصیه می شود که زمان آب بندی از رساندن بدور موتور به منطقه قرمز‌رنگ رنگ دوری نمایید زیرا این عمل ایده خوبی نیست و مضاعف مخرب کارخانه پیستون سازی تبریز است. اگر چه همین فرمان عمده در آیتم موتور های قدیمی تر مرسوم بوده است و موتور های امروزی در تحمل فشار خیلی پیشرفت کرده اند البته اساسی این اکنون طراحی آنها حساس موتور های نسل دیرباز تفاوت متعددی ندارند و باید در دوره آب بندی از فشار بیش از حد به همین نصیب ها پرهیز شود. گونه موتور اتومبیل و شرایط آن هم از کلیدی متعددی در ردوبدل رینگ و پیستون برخوردار است. • از ترمز نمودن ناگهانی جلوگیری کنید زیرا این عمل سبب می شود به خودرو شما فشار زیادی وارد شود. نکته دیگر این‌که از طی نمودن مسافت های کوتاه هم دوری نمایید چون در زمان آب بندی، موتور خودروی شما می بایست به دمای مطلوب رسیده باشد و برای مدتی در همین دما فعالیت کند، در عاقبت اهمیت طی کردن فاصله های کوتاه چنین امری محقق نمی شود. انجام این کار به طور صحیح و مطلوب منجر می شود تا اتومبیل اهمیت عمر طولانی باشد و به صدق عمل کند. طبیعی میباشد که حرکت دو چرخدنده در کنار هم موجب افزایش اصطکاک و دما خواهد شد؛ لذا به جهت روان فعالیت نمودن چرخدندهها از روغن به کار گیری میشود. شما نیز میتوانید همین پیستون را برای خودروی خود خریداری نموده و از مرغوبیت آن اطمینان داشته باشید. در این وضعیت، نگاه ناامیدکننده مکانیک عمده از خویش جمله برای شما استرس زا می شود. در صورتی که پیستون از دسته معمولی باشد قطر داخلی پیستون باید مطابق استاندارد H7 و H8 بوده و مرحله آن برای قرار دادن سیل ها در آن به لطف پرداخت شود. در زمان آب بندی کارایی نمایید از وارد نمودن فشار بیش از حد به موتور پرهیز کنید، چون همین فعالیت سبب می شود تا اجزای آن مانند میل لنگ ها و بلبرینگ ها در گیر تغییر تحول رخ یا حتی سوراخ خوردگی شوند. به جهت دوراندیشی از این که آیا اتومبیل صفر شما نیاز به آب بندی دارااست یا نیکی بایستی هنگام خریداری به دفترچه راهنما و کاتالوگ آن مراجعه کنید. برای نمونه در دفترچه راهنمای بعضی از اتومبیل های مدل بالا مثل هیوندا قید شده میباشد که نیازی به آب بندی ندارد. اجزای متفاوت سیستم ترمز خودرو های صفر نظیر لنت ها و دیسک ها نیازی به آب بندی ندارند. ولی اساسی همین درحال حاضر پیشنهاد می شود تا 1000 کیلومتر اول از ترمز گیری های شدید و ناگهانی در سرعت های بالا پرهیز نمایید و به سیستم ترمز اتومبیل فشار وارد نکنید. سطح همین اجزا اصلی یک لایه محافظ باریک پوشیده شده هست و آن گاه از طی کردن چندین km اول از فی مابین می مراحل و ترمز ها رخ طبیعی پیدا می کنند. موتور ها بر شالوده طرز چیدمان به دو نوع خطی و V شکل تقسیم می شوند . نحوه عملكرد رينگ روغني نيز در شكل (7) نشان دیتا شده است.