پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

علت متداول دیگری که برای همین عمل وجود دارد انبساط بیش از اندازه پیستون در محل خروج دود می باشد اما این حالتی بخش اعظم در سیلندرهایی رخداد می افتد که بر بر روی دهانه خروجی آنان پل زده شده میباشد . از مزایای آلومینیوم می قدرت به سبکی و ضریب انتقال حرارتی بالا اشاره نمود در برعلیه آلومینیوم اساسی معایبی زیرا قیمت بالا و انبساط پیستون ویسکو زیاد میباشد . پیستون از دو متاع آلیاژ آلومینیوم و یا آلیاژ چدن ساخته می شوند که هر کدام اهمیت مزایا و معایبی هستند . این کار را می توان بوسیله ابزار منحصربه‌فرد هم انجام داد. پس از اتومبیل کاری پیستون آن را مطابق روال خاصی گرم و سرد می نمایند و به اصطلاح بر روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مطلوب را پیدا نماید . کلمه و واژه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانهروزی، گونه خاصی از موتورهای درونسوز را به ثبت رساند، به احترام همین مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل مینامند. پیستون قطعه ای می باشد استوانه ای صورت که در داخل سیلندر به بالا و زیر حرکت می کند و فرآیند مختلف کارموتور را ایجاد می کند. در زمان بالا رفتن همین قطعه، سوخت متراکم شده و پس از احتراق، به سمت تحت حرکت می کند. شکستگی لبه (دامنه ) پیستون بدین علت می باشد که لقی ( سوراخ ) فی مابین پیستون و سیلندر زیادتر از حد معمول میباشد و باعث می شود که صدای تلق تلق پیستون در درون سیلندر شنیده شود و باعث به وجود وارد شدن تنش و و سوراخ و در غایت شکستگی سیلندر می گردد. گیر کردن تمام عیار پیستون در باطن سیلندر عمده به همین علت اتفاق می افتد که شتاب انبساط پیستون پر سرعت تر از انبساط سیلندر هست و همین دستور باعث می شود که لقی دربین پیستون و سیلندر کاهش پیدا کند . در این طراحی توان دوچندان فراوان و شتاب فراوان اندک می شود . بنابر توضیحاتی که در آیتم کارایی پیستون در اتومبیل دادیم، همین قطعه به طور معمول اصلی توان انتقال حرارتی بالا ساخته می شود و نیز چنین دارای توان انتقال دمایی بالا نیز است. اما در بعضا موتورها مثل موتور پراید، به واسطه نوع جانمایی پیستونها و سوپاپها، حتی درصورتیکه تسمه تایم در دور بالا نیز چیره شود سبب ساز بازخورد این دو عضو به هم دیگر نمیشود ولی در عمده خودروها مانند خودروهایی که از موتورهای پژویی به کارگیری میکنند، اگر همین اتفاق بیافتد مطلقا خساراتی سنگینی به موتور وارد خواهد شد. این دسته پیستون و میللنگ همپوشانی بیشتری دارا‌هستند و دور موتور را ارتقاء میدهند. به جهت خودداری از بروز همین نقص‌ بایستی یاتاقان سر تبارک شاتون را هر گاه که موتور باز می شود آیتم بررسی و ترازو گیری قرار گیرد و مقدار لقی یا به عبارتی clearance آن مورد اندازه گیری قرار گیرد به جهت همین کار از یک فیلر گیج استعمال می شود که ان را دربین شاتون و یاتاقان قرار می دهند و باز‌نگری کنید که مقدار این لقی از مقدار مجازی که از طرف تولید کننده در دفترچه تعمیراتی دستگاه دیتا شده می باشد عمده نباشد. زمانی که یاتاقان سر تبارک شاتون بیش از میزان سائیده می شود ، میزان انحراف شعاعی شاتون بیش از میزان می شود و منجر به‌وجود وارد شدن لرزش پیچشی torsion vibration. پیستون: استوانه توخالی سربسته ای می باشد که نیروی احتراق را بوسیله شاتون به میل لنگ منتقل می‌کند . وقتی که شما استارت میزنید و سوخت وارد سیلندر موتور می‌شود , piston 020 پیستون به وسیله میل لنگ به سمت بالا هل داده شده و بنزین یا گاز را به شدت در سر سیلندر متراکم میکند . همانطور که می دانید ، پیستون خودرو باطن رخنه های ساخت شده در داخل بلوک سیلندر ( بوش سیلندر ) ، بالا و پایین می رود و همین حرکت طولی پیستون درون سیلندر ، بوسیله شاتون به حرکت چرخشی تبدیل شده و به میل لنگ دیتا می شود. رینگهای براساس محل قرارگیریشان در پیستون و کاری که انجام میدهند به دو نوع رینگهای متراکم و رینگهای روغنی تقسیم میشوند. موتور ها بر اساس نحوه چیدمان به دو مدل خطی و V رخ تقسیم می شوند . در حرکت انبساط تا 18000 نیوتون (4000 پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی اساسی سرعت بسیار رانندگی می نمایید همین حادثه در هر سیلندر 30 تا 40 توشه در ثانیه رخ می دهد.دمای کف پیستون به 2200 درجه سانتی گراد(4000 جايگاه فارنهایت) یا بخش اعظم می رسد. در قسمت فوقانی آن، محفظه احتراق قرار داراست که ترکیب سوخت و هوا در آن فشرده می شود. پس اکنون که مهم پیستون و نقش آن در کارایی خودروی خودتان آشنا شدید، حتما متوجه شدید که فارغ از این قطعه و یا در اثر فساد پیستون خودرو، عملیات احتراق و به تبع آن، حرکت اتومبیل مختل شده و رخ نمی پذیرد. پایگاه خبری فوتبالی- متخصص فوتبال کشور ایران معتقد میباشد که استقلال در دربی ۹۷ پایتخت توانست ویژگیهای پرسپولیس را از فعالیت بیندازد. در همین گونه پیستون ، قطر در حیطه تحت دامنه از کلیه جا بیشتر میباشد . بدین ترتیب به تندی در هر لحظه از زمان، تندی لحظهای گفته میشود. فساد پیستون خودرو یکی از بدترین اتفاقاتی میباشد که می تواند هر راننده خودرویی آنرا تجربه کند. چنانچه دوست دارید همین نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت داده ها فراوان عمده در گزینه پیستون زامیاد لطفا به بازدید از وب تارنما ما.